The Detour - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Alex Berg - WaarBenJij.nu The Detour - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Alex Berg - WaarBenJij.nu

The Detour

Door: Alex van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Alex

12 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Seattle

Goedemorgen!

De laatste blog alweer van deze vakantie. De tijd is om gevlogen, dus dat beschouwen we maar als een goed teken! Ik schrijf deze blog vanaf Seattle luchthaven, dus over 12 uur (inclusief wachttijd) staan we weer in Nederland en is de vakantie echt afgelopen... Maar het vakantiegevoel proberen we nog iets langer vast te houden. Dus hierbij eerst nog een korte beschrijving van de laatste week.

De laatste dagen zijn we via de kust (Coast Pacific Scenic Byway) verder naar het noorden gereden. Onderweg zien we min of meer hetzelfde als de dagen ervoor, dus we hoeven ons niet te vervelen. Regelmatig stappen we uit, bekijken we de kust vanaf een uitkijkpunt, maken een paar foto's, lopen een stukje over het strand, maken een paar foto's, gaan op jacht naar Sand dollars, eten ergens in een vissersplaatsje of lopen een korte trail en maken een paar foto's :). Bij de betere hotels, gaan we zwemmen, of gaan we in de sauna of de hottub. Kortom, typisch vakantie. Gelukkig werkt het weer redelijk mee, maar hoe noordelijker we komen, hoe bewolkter het wordt. We constateren dat de San Francisco keuze een goede was!

Nieuw in de vakantie activiteiten is de outletstore. Ik ben geen shopper, maar de Amerikaanse prijzen staan me wel aan. Als echte Hollander raak je dan toch enthousiast hé... Een andere activiteit is de bioscoop. De film "Prisoners" is wat ons betreft een aanrader.

Gisteren hebben we een citytrip gemaakt in Seattle. Uiteraard zijn we op de Space Needle, de Amerikaanse Euromast, geweest. Daarnaast het gebied rond de needle bekeken, evenals financial district, pike market, het football stadium en alle andere highlights. We zullen er zeker een paar gemist hebben, maar in ieder geval hebben we een goed beeld gekregen van de stad en kan die wat ons betreft van de lijst afgevinkt worden.

Tja, en vanmorgen de auto ingeleverd en nu wachten we op onze vlucht... Jammer dat het alweer voorbij is. We hadden nog wel even kunnen blijven er is nog zoveel te zien en te doen! Ik heb mijn lijstje met things to do weer iets uitgebreid deze vakantie (overkomt me altijd tijdens vakantie, zo raar).

Tot slot, nog een aantal eindstanden voor de trouwe volgers:
-Tijdens de reis hebben we drie vluchten gemaakt, twee intercontinentale vluchten en één binnenlandse vlucht;
-Drie boottochten, twee met de ferry en één tussen de walvissen;
-Ongeveer 4500 foto's gemaak. Dat wordt nog wat huiswerk... Iedereen is welkom om de selectie te komen bekijken!
-We hebben een aardig stukje gereden: 5836 mijl, oftewel 9392,1 km. Best veel voor vier weken!

Vanaf dinsdag weer werken. Dat zal even wennen zijn, maar in januari gelukkig weer skiën. Nu al zin in!

Tot de volgende blog!

• 13 Oktober 2013 - 09:43