Weer thuis - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Alex Berg - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Alex Berg - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

07 November 2009 | Nederland, Oud-Beijerland

Hallo!

Deze keer geen mooie tropische welkomsttekst, maar gewoon de bekende Nederlandse groet. Dit betekent dus dat ik weer terug ben in Nederland…

Om het goede gevoel toch nog even vast te houden wil ik de trouwe lezers eerst nog vertellen over de laatste dagen in Kuala Lumpur, dan is ook voor jullie de lange reis afgerond :)!

De laatste blog schreef ik dat we vooral wilden gaan shoppen in Kuala Lumpur. Dit hebben we uiteindelijk ook gedaan.
Op zaterdag 31 oktober doen we eerst rustig aan en ontbijten we bij het hotel. Er is enorm veel keus dus, als echte Nederlander, probeer ik er het maximale uit te halen. Daarna gaan we de stad in, richting Chinatown. Hier is een grote hoofdstraat waar van alles wordt verkocht en wij doen uiteraard gezellig mee; we kopen stropdassen, horloges, dvd’s, T-shirts en medicinale balsems. Vooral het aanbod van mooie horloges is enorm. Na een tijdje raken we er erg bedreven in en ook het afdingen gaat steeds beter; we maken een paar goede deals. Daarna gaan we terug naar het hotel en hier maken we gebruik van de faciliteiten; we bezoeken het zwembad, de sauna en de jacuzzi. Niet vervelend, al zeg ik het zelf. ’s Avonds eten we in een grote foodcourt en daarna kijken we nog een beetje rond in de stad.

De volgende dag gaan we uiteraard eerst ontbijten in het hotel. We genieten wederom in meerdere opzichten. Daarna weer de stad in. Allereerst lopen we langs de Petronas Twin Towers, die nog steeds hetzelfde blijken te zijn! Vervolgens lopen we naar Kampung Baru, want hier vandaan schijn je een mooi uitzicht te hebben op de skyline van de stad. Bovendien moeten er in de wijk twee lokale markten (dus met groenten en fruit etc.) zijn op zondag. Tijdens de wandeling er naar toe hebben we inderdaad zicht op Kuala Lumpur: de Petronas Twin Towers en de KL Tower steken er mooi bovenuit. Uiteindelijk bezoeken we een van de twee markten (Chow Kit Market) en dit is een hele belevenis. Van alles wordt er verkocht; verse groenten en fruit, kruiden, maar ook vis die net is gevangen en vlees dat wordt gesneden waar je bij staat. Heel apart. Het bezoek aan de markt vind ik erg gaaf en een bijzondere ervaring. Ik kan altijd erg genieten van lokale/authentieke activiteiten. Grappig detail is overigens dat de markt niet heel vaak wordt bezocht door Westerlingen. We hebben dus, zoals wel vaker deze reis, behoorlijk de aandacht.
Hierna gaan we naar een shoppingmall die we nog niet hebben bezocht. Wederom enorm groot. Om een kleine indruk te geven; er is een achtbaan in gebouwd die door het winkelcentrum heen rijdt. Heel apart. Helaas mogen we er beiden niet in, want we zijn te lang! Vervolgens gaan we ontspannen in het hotel. Daarna gaan we eten in de stad en kijken we, zoals gebruikelijk, nog wat rond.

Op maandag 2 november gaan we na het ontbijt fitnessen en het gaat wederom een beetje moeizaam. Misschien toch maar weer beginnen als ik thuis ben (nog niet gebeurd ;)). Daarna gaan we naar de shoppingmall die onder de Petronas Twin Towers is gebouwd. Deze is enorm chique en alle grote merken zijn hier gevestigd. Echter, na een tijdje vinden we dat we wel genoeg winkels hebben gezien de afgelopen dagen en we besluiten om terug te gaan naar het hotel. Hier nemen we een verfrissende duik in het zwembad en praten we nog wat na over de afgelopen weken. ’s Avonds gaan we uit eten samen met de kleermaker van Sebastiaan (hij heeft een heel mooi pak en verschillende overhemden laten maken) en twee neven van de kleermaker. We gaan naar een lokale foodcourt even buiten het centrum. De kleermaker bestelt van alles, zodat we alle Maleisische/Aziatische gerechten kunnen proeven. Eigenlijk vind ik alles erg lekker (wie had dat vier weken geleden kunnen denken!). Het is super gezellig en we hebben een hele leuke avond. Op de terugweg proeven we ook nog een Durian, de koning van het (Maleisische) fruit. Dit is een vrucht met een hele sterke en aparte smaak. Ik vind het niet zo heel lekker. Daarna gaan we terug naar het hotel en worden we op een pijnlijk feitje gedrukt; we moeten de koffers inpakken, want we gaan de volgende dag terug naar Nederland…

De reis terug naar huis verloopt voorspoedig. Na het ontbijt gaan we per taxi naar het vliegveld, want om 13.30 vertrekt onze vlucht naar Honk Kong. Stiekem hopen we dat de vlucht wordt geannuleerd, maar dat geluk hebben we helaas niet :P. Vervolgens moeten we in Hong Kong zes uur wachten voor onze vlucht naar Nederland. We eten wat, we drinken wat, bekijken nog wat winkeltjes en dan mogen we inboarden. Uiteindelijk landen we op woensdag 4 november om 7.00 uur en staan we weer met beide benen op de grond in het altijd mooie (maar enigszins natte) Nederland! De vakantie is nu echt voorbij en dat zal best even wennen worden…

Persoonlijk kan ik zeggen dat ik (samen met Justin en Sebastiaan) een enorm mooie vakantie heb gehad. Ik heb veel mogen zien en kunnen doen. Alles is goed gegaan en ik ben nog gezond, dus ik ben enorm dankbaar!

Tot slot wil ik in deze laatste blog nog een overzicht geven van een paar grappige feitjes:
-60 dagen onderweg
-5 landen bezocht: 3 als eindbestemming, 2 als transfer passenger
-8 vliegtuigen gehad: 7 intercontinentale, 1 boven Mount Cook en de Fox Glacier
-10 boottochten: 2 speedtochten, 6 rondvaarttochten en 2 veerboten
-7 duiken gemaakt: 1 wrakduik, 6 zacht en hard koraalduiken
-Naar schatting rond de 40 wandelingen gemaakt; cultuur en natuurwandelingen
-Enorm veel overige activiteiten gedaan (ik ben de tel kwijtgeraakt, te veel om op te noemen)
-3925 foto’s gemaakt, 250 hele mooie foto's hoop ik er over te houden om te laten zien
-4700 km (zelf) gereden in Nieuw Zeeland
-2300 km (zelf) gereden in Maleisie
-220 km (zelf) gereden in Fiji
-De Wall of Fame zal thuis een ereplekje krijgen
-Enorm veel plezier; niet in cijfers uit te drukken!

Ter afsluiting wil ik iedereen bedanken voor zijn of haar reactie op de weblog. Het was een eer om jullie op de hoogte te houden van deze mooie reis. Ik hoop dat jullie (op een iets andere manier dan ik) net zo hebben genoten. Helaas is deze reis voorbij, maar het zal zeker niet mijn laatste zijn. Waar de volgende reis naar toe zal gaan is nog niet bekend, maar er zijn nog genoeg mooie plekken om te bezoeken. Daarom wil ik ook deze blog eindigen met de bekende afsluitende woorden:

Tot de volgende blog!

  • 09 November 2009 - 08:34

    Hester:

    Fijn dat je weer thuis bent. We hebben je wel gemist! Ik kijk uit naar het boek: van Nieuw Zeeland naar Maleisie....

    groetjes Hester

  • 10 November 2009 - 06:47

    Justin:

    Alex,
    erg leuk je laatste blog. Mooi overzichtje...en boel gekocht zeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Ik ben altijd op zoek naar mooie landen, gebieden of plaatsen die ik alleen of met mede reizigers kan bezoeken. Waar die drang van "de wereld ontdekken" vandaan komt weet ik eigenlijk niet, maar laten we het op nieuwsgierigheid en interesse naar het onbekende houden ;)!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 19528

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 27 Oktober 2014

Zuid-Afrika, Namibië en Botswana

14 September 2013 - 12 Oktober 2013

Verenigde Staten en Canada

04 September 2009 - 04 November 2009

Nieuw Zeeland, Fiji en Maleisie

Landen bezocht: