Paihia, Rotorua en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Alex Berg - WaarBenJij.nu Paihia, Rotorua en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Alex Berg - WaarBenJij.nu

Paihia, Rotorua en Taupo

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

11 September 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

Medereizigers!

Aangezien ik ondertussen een flinke groep volgers heb, ben ik wel verplicht om geregeld een verslagje te typen. Hierbij dus de volgende blog!

Na ons vertrek uit Auckland is er al weer veel gebeurd. Uiteraard hebben we eerst de camper opgehaald. Het rijden in de camper was in het begin wel lastig; de ruitenwissers gingen bij elke bocht aan en een keer vroegen we ons af waarom er een auto recht op ons af kwam rijden... Maar, alles kan geleerd worden en gelukkig gaat het ondertussen een stuk soepeler.

De omgeving in Nieuw Zeeland is heel mooi. Momenteel is het erg groen en met een zonnetje erop geeft dat een mooi plaatje.

Allereerst zijn we na Auckland naar het noorden gereden; Pahia, The Bay of Islands. Om daar te komen zijn we via het Waipoua Kauri Forest gereden. Dit is een groot bos met enorm grote bomen. Was best indrukwekkend; ze passen in ieder geval niet in onze achtertuinen! 's Avonds kwamen we aan in the Bay of Islands en uiteraard zijn we de volgende dag die gaan verkennen.

De naam zegt het op zich al; veel eilanden. Hier hebben we met een speedboot (90km/u) het gebied bekeken. De boottocht was een goede combinatie tussen snelheid en een mooie omgeving. Het dorpje Pahia had verder niet heel veel te bieden, dus zijn we in de middag verder gaan rijden. Onderweg kwamen we langs een grot met de bekende Nieuw-Zeelandse gloeiwormen. De grot was zoals je verwacht; mooie pilaren, stalagtieten en stalagmieten. Maar op de donkere plekken in de grot was de bovenkant net een sterrenhemel. Was een heel gaaf gezicht. Helaas mochten we van de grot en de wormen geen foto's maken, dus dat kan ik jullie bij terugkomst niet laten zien (ahh). Na de grot was nog een wandeling door de bossen. Hierna zijn we weer verder gereden en hebben we gestaan op een camping aan zee in the St. Martins Bay.

De volgende dag zijn we weer vroeg op pad gegaan in de richting van Rotorua. 's Middags kwamen we aan; hebben we gelijk de stad bekeken. Hier zijn mooie stadstuinen en een maorievesting. Daarna hebben we een camping gezocht. En net toen we aankwamen konden we nog mee naar een traditioneel Maoriedorp; uiteraard leek ons dat wel leuk en hebben we het maar gelijk gedaan!
Allereerst werd alles uitgelegd over het dorp; de huizen, de plaatselijke cultuur en de ambachten die men er beoefend. Daarna was er een voorstelling met zang en dans. De avond werd afgesloten met een traditionele Maorie maaltijd. Al met al was het een hele geslaagde avond.

De volgende dag (vandaag) zijn we ook weer heel actief geweest. Overigens, de dagen lopen gemiddeld van 7.00 uur tot 21.00/22.00 uur.

In de buurt van Rotorua zijn in het verleden veel vulkaanuitbarstingen geweest. Dit heeft geleid tot bijzondere landschappen; meren met gijzers, apart gekleurde meren, warmwaterbronnen, grote kraters en een bijzondere vegetatie. Uiteraard hebben wij dit alles bezocht! Het merendeel vonden we erg bijzonder, dus wederom een geslaagde dag. Daarna zijn we doorgereden en momenteel staan we op een camping in Taupo. De activeiten voor morgen zijn min of meer al weer ingevuld, dus ook dat gaat goed komen!

Kortom, we doen en zien erg veel, maar het is zeker leuk en tot nu toe gaat het erg goed.

Tot slot nog een paar interessante feitjes:
- KM stand tot nu toe: 1032;
- Aantal foto's: 850;
- In de camper hebben we een muur omgedoopt tot de Wall of Fame, een muur van folders met al onze activiteiten die we hebben gedaan en het begint al aardig vol te raken!

We vervelen ons niet. Ik zou zeggen, tot de volgende blog!

• 11 September 2009 - 08:27

(moeder Jus) Ingrid:

Hoi Alex,

Wat vreselijk leuk om je blog te lezen. Dit is veel leuker dan die korte sms-jes met Justin, waarbij ik altijd het laatste woord wil hebben! Wat hebben jullie al veel gezien in die paar dagen ! Heel veel plezier !

• 11 September 2009 - 09:42

Laurens:

Enjoy it!! Kom je zaterdagavond nog ff op mijn verjaardag langs;) haha...

doe voorzichtig en vooral relaxed...

gr lau

• 11 September 2009 - 09:55

Hester:

Hoi Alex,

Super al die verhalen. Nieuw zeeland lijkt me echt geweldig mooi. Dit is mijn laatste stukje voor devakantie, we gaan morgen ochtend vliegen. Heel veel plezier en we lezen al je blogs na onze vakantie, doe voorzichtig,

xx Hester

• 11 September 2009 - 10:02

Paul:

ha broer, Leuk om te lezen dat jullie al zo veel gedaan hebben! Ben benieuwd naar de foto's. onze backpacktassen staan ondertussen ook klaar. Nog een nachtje slapen en dan gaan we eveneens een gedeelte van de wereld verkennen. Maar of wij zo snel gaan als jullie.... dat weet ik nog niet! Veel plezier nog verder en mochten de afrikanen een internetcafe begonnen zijn... dan lees ik het vervolg van jullie avonturen!

• 11 September 2009 - 20:02

Carlie:

Ha grote neef,

Ik vind het leuk om te lezen dat je naar het andere eind van de wereld reist om in een speedboot te varen. Dit had ook anders gekunt grote vriend...

Het zijn erg leuke reisverslagen: we volgen ze met veel belangstelling

De Schippertjes wensen jullie nog heel veel plezier!!

• 13 September 2009 - 13:41

Oma V.d. Berg:

hallo Alex

Op de computer bij je vader en moeder las ik je verslag. Leuk om te lezen hoor! Je hebt al veel gezien en gedaan. Nog veel plezier en rij voorzichtig!
    groetjes van oma